5 voorbeelden hoe je jouw podcast kan vertalen naar andere relevante content

Ik wil je graag kennis laten maken met Harold. Harold is eigenaar van een bedrijf in Zoetermeer en is onlangs begonnen met het maken van een podcast om zijn klanten te helpen met het opzetten van een eigen sportroutine. Zo informeert hij zijn klanten over beweging, voeding en rust. Hij komt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk.

Alleen één ding… Harold en zijn team zijn druk. Daarom wil hij zo efficiënt mogelijk omgaan met zijn marketing- en communicatiestrategie. Hij en zijn team zijn erg enthousiast over de eerste reacties van zijn podcasts. De verhalen zijn waardevol en de tips zijn praktisch. Maar hij wil er meer mee. Kan Harold de podcast vertalen naar andere vormen van content?

Dat kan zeker! Ik adviseer iedereen om de podcast als basis te gebruiken om verdere content te ontwikkelen. Een aantal voorbeelden:

Voorbeeld 1: Schrijf de meest waardevolle onderwerpen en bijbehorende quotes uit en maak er een blog van. Sommige mensen vinden het namelijk ook fijn om te lezen. Daarnaast is het goed voor je SEO. Je bent dus op langere termijn beter vindbaar. Je kan dan voor het hele interview verwijzen naar de podcast. Win-win toch?

Voorbeeld 2: Een ander voorbeeld. Knip de meest aantrekkelijke, waardevolle of grappige quotes uit je podcast en deel dit op social media en je website. Een handige website die je hiervoor kan gebruiken is Headliner.app. Via deze website kun je een audiogram maken. Een visuele weergave van je audio.

Voorbeeld 3: Film je podcast. Zet twee of drie camera’s neer, plaats het geluid van de podcast onder de beelden en knip de meest relevante quotes los, zodat je dit weer kan delen op je website en social media. Maak altijd een verwijzing naar je podcast en de desbetreffende aflevering.

Voorbeeld 4: Klaar met het eerste seizoen? Maak vanuit jouw blogposts of podcast een eBook en deel dit met jouw (potentiële) klanten. Je geeft iets van waarde weg, waardoor je een lead kan binnenhalen of juist de relatie met je huidige klanten kan verbeteren. Ook hier… maak altijd een verwijzing naar je podcast.

Voorbeeld 5: Maak aantrekkelijke visuals met tekstuele quotes van jouw gasten. Deel dit op social media en de website om meer aandacht te trekken voor je podcast, maar ook om je tijdlijn te vullen met waardevolle quotes. Let op; vergeet dus niet om foto’s te maken tijdens de podcastopname.

Vijf voorbeelden waarmee je direct aan de slag kan. Bekijk vooraf waar je behoefte aan hebt en haalbaar is. Succes!

Vorige
Vorige

10x waarom starten met een podcast

Volgende
Volgende

10 tips om jouw podcast te laten groeien